Gå i dybden med kortlægningsrapportens resultater i en podcast med to af hovedforskerne bag forskningsprojektet

I forskningsprojektet ”Psykosocialt Arbejdsmiljø på Regionale Arbejdspladser” har Roskilde Universitet (RUC), Københavns Universitet (KU) og det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) i samarbejde med Forhandlingsfællesskabet og Danske Regioner undersøgt fem områder af det psykosociale arbejdsmiljø på de regionale arbejdspladser.

I projektets kortlægningsfase har forskerne fra NFA og RUC blandt andet interviewet ressourcepersoner i regionerne om fem fokusområder:

1. vold og trusler om vold
  2. anerkendelse, respekt, faglighed og tid til kerneopgaven
  3. introduktion af nyansatte og nyuddannede
  4. fastholdelse og
  5. forandringsprocesser.

Hør Peter Hagedorn-Rasmussen, forsker på RUC, og Thomas Clausen, seniorforsker i NFA, fortælle om resultaterne inden for særligt to fokusområder: 1. Anerkendelse, respekt, faglighed og tid til kerneopgaven samt 2. Introduktion af nyansatte og nyuddannede. I podcasten vil forskerne uddybe, hvordan resultaterne og de identificerede indsatsområder kan benyttes konkret på de regionale arbejdspladser til at skabe et bedre psykosocialt arbejdsmiljø. God lyttelyst!

Lyt til podcasten eller på nedenstående links for at lytte til enkelte udklip fra podcasten, hvor de to at temaerne taget op:
1. Anerkendelse, respekt, faglighed og tid til kerneopgaven
2. Introduktion af nyansatte og nyuddannede

Se yderligere Artikel “Unikt forskningsprojekt – godt arbejdsmiljø i regionerne”