Region Nordjylland – “Brug af data har givet bedre arbejdsmiljø på bosted i Nordjylland”

Danske Regioner og Forhandlingsfællesskabets 3. film i ”Stafet på de regionale arbejdspladser om det psykiske arbejdsmiljø” med fokus på et hjørne af indsatserne for et bedre psykisk arbejdsmiljø i Region Nordjylland – ”Brug af data har givet bedre arbejdsmiljø på bosted i Nordjylland”

Når man tager hånd om medarbejderen, tager man også hånd om beboerne. Det er læren, efter at et nordjysk bosted for psykisk syge er begyndt systematisk at indberette voldsomme episoder og bruge dataene fra indberetningerne til at forbedre arbejdsmiljøet.

Danske Regioner og Forhandlingsfællesskabet har i regi af Det regionale Arbejdsmiljøform afviklet en arbejdsmiljøstafet i de fem regioner, som hver har fået lov til at præsentere en video med en arbejdsmiljøindsats til inspiration for de regionale arbejdspladser. Stafetten blev skudt i gang den 25. november 2019 og løb til 11. marts 2020.