Ernæringsfaglige kompetencer

Bedre behandlingsforløb for patienterne med diætister og andet ernæringsfagligt personale

Hvordan kan ernæringsfagligt personale være med til at løfte kvaliteten af behandlingsforløb i sundhedsvæsenet? Det har Danske Regioner sammen med Kost og Ernæringsforbundet undersøgt.

Projekterfaringerne, casekataloget og videofilmene bygger på erfaringer fra de fem regioner.

Til rapporten er en stribe ernæringsfaglige medarbejdere blevet interviewet, og en diætist i Region Hovedstaden siger blandt andet:

Jeg bliver en bedre diætist af at være så tæt på patienterne… Dét, at være omkring patienterne i forbindelse med måltider og terapeutiske aktiviteter giver mig information, jeg kan bruge og bidrager til at skabe en relation mellem mig og patienten, som er virkelig værdifuld

Videofilmene kan hentes her