Region Midtjylland – “Psykologisk sikkerhed”

Med denne video mv., sætter Danske Regioner og Forhandlingsfællesskabet fokus på et hjørne af indsatserne for et bedre psykisk arbejdsmiljø i Region Midtjylland – ”Psykologisk sikkerhed

På Kvindesygdomme og Fødsler på Aarhus Universitetshospital i Region Midtjylland skal man turde at lave fejl, tvivle og sige sin mening. Derfor har man taget metoden psykologisk sikkerhed i brug. En metode som giver folk mulighed for at være sig selv uden frygt for negative konsekvenser. Effekten er til at få øje på for både ansatte og patienter. Patienterne bliver mødt at dygtigere fagfolk, og de ansatte får et bedre arbejdsmiljø.

Film og Q&A er baseret på erfaringer fra en arbejdsplads i Region Midtjyllands indsats ift. det psykiske arbejdsmiljø.

Danske Regioner og Forhandlingsfællesskabet har i regi af Det regionale Arbejdsmiljøform afviklet en arbejdsmiljøstafet i de fem regioner, som hver har fået lov til at præsentere en video med en arbejdsmiljøindsats til inspiration for de regionale arbejdspladser. Stafetten blev skudt i gang den 25. november 2019 og løb til 11. marts 2020